MOU Antara McDonald dan USM

in , by dorsett pink, August 02, 2018

Persatuan Kebajikan Ronald McDonald ataupun dalam Bahasa Inggerisnya 'Ronald McDonald House Charities (RMHC) MOU dengan pihak USM (Universiti Sains malaysia) untuk bina Rumah Kebajikan Ronald McDonald ni di dalam kawasan Hospital USM Kubang Kerian, Kelantan.

 Hari tu 29 Julai 2018, dibuat Majlis Pecah Tanah kat Tapak Pembinaan Rumah Ronald McDonald ni kat Hospital USM Kubang Kerian. 

Rumah Ronald McDonald ni sebenarnya dibina untuk tujuan membantu pesakit kanak-kanak dan keluarga yang kurang berkemampuan khususnya dari kalangan isi rumah B40, yang mana 80% darpanya adalah pesakit yang mendapatkan rawatan di Hospital USM Kubang Kerian ni. So, sebahagian kos perubatan akan ditanggung oleh pihak McDonald. 

Rumah ni dijangka siap pada tahun 2019. So, nanti bila rumah ni dah siap tahun depan, aku harap penduduk-penduk sekitar di Pantai Timur dapat menikmati kemudahan kesihatan yang disediakan oleh McD ni. Syabas McD. Good Job!



  Upacara Pecah Tanah di tapak pembinaan Rumah Ronald McDonald

 
  Presiden RMHC, Ahli Lembaga Gabenor USM, Naib Canselor USM, Yang Dipertua Persatuan Pesakit Kanak-kanak Hospital USM dengan beberapa kanak-kanak yang bakal menerima kemudahan di Rumah Ronald McDonald nanti. Ni masa majlis tandatangan MOU antara McDonald dan USM. 

RM 10, 000 itu ialah sumbagan Persatuan Kebajikan Ronald McDonald pada kanak-kanak yang terpilih.

Good Job McD!

SHARE 3 comments

Add your comment

  1. alhamdulilah salah satu charity dari mcd

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah. by the way, saya first time datang sini dan terus follow sini sebab suka dengan cara awak menulis. kalau sudi meh lah singgah blog saya hehe. saya followers ke 253

    ReplyDelete

© Dorsett Pink · EDITED BY MOMMY'S DIARY OF LIFE