Di mana Nak Beli Souvenir Murah-Murah di New Zealand | Kalau pergi travel mana-mana, perkara pertama yang difikirkan dalam kepala ialah mesti nak beli souvenir kan. Kalau tak beli kat orang lain pun, mesti beli untuk diri sendiri. Ya tak?

kalau aku, benda yang wajib aku beli bila melancong kemana-mana ialah fridge magnet, t-shirt sehelai, keychain, cenderahati untuk buat perhasan dalam almari di rumah dan 1 lagi ialah barang peribadi yang aku fikir aku nak beli either sweater ke kasut ke, pencil box ke, bag ke atau apa-apa je lah (tapi tak banyak pun beli). Biasanya aku akan beli payung  dari tempat tu sebagai bahan koleksi di rumah (walaupun kat rumah dah ada banyak payung. hehe).

Masa aku pergi New Zealand hari tu, aku ke South Island & North Island. So, dalam banyak-banyak tempat yang aku singgah, aku rasa tempat yang paling murah nak beli souvenir ialah kat Re-Start Mall, Christchurh, New Zealand. Harga souvenir kat sini tak boleh lawan tempat lain. Even harga barang-barang 'All-Black' pun murah kat sini. 

http://www.dorsettpink.com/2018/09/beli-souvenir-murah-di-new-zealand.html

http://www.dorsettpink.com/2018/09/beli-souvenir-murah-di-new-zealand.html

http://www.dorsettpink.com/2018/09/beli-souvenir-murah-di-new-zealand.html
Re-Start Mall ni ialah bangunan sementara sebelum bangunan yang sebetulnya siap selepas tragedi Earth Quake terbesar di New Zaland pada tahun 2011. So, nama tempat ni 'Re-Start Mall' ialah menandakan permulaan proses pemulihan bandar Christchurch adalah bermula DI SINI. Aku ada cerota kat entry sebelum ini - "Travelogue New Zeland 2017 | The Quake City".

Dalam banyak-banyak kedai kat Re-Start Mall ni,ada 1 kedai Uncle Chinese tu murah giler. Tapi aku terlupa nak snap gambar kedai Uncle tu. 


 
 Ini baju-baju yang dijual di kedai Uncle tu. Tu ada tanda harga sekali.

 






 Ini antara barang-barang yang aku beli

 Antara fridge magent NZ
 
 Mouri Culture
 
 Stationery





 Salah satu kedai di Restart Mall

 Kalau berkunjung ke Auckland. Tempat nak beli souvenir ialah di Queen Street, Auckland City. Ini ialah kedai yang aku beli souvenir di Auckland.

Designer Store pun terletak di Queen Street ni. Salah satunya ialah Dior Store ni. Ada lagi store-store lain yang berdekatan.


Itu je lah yang aku nak share kat entry ni. Aku harap entry ni dapat membantu sesiapa yang nak travel ke NZ nanti untuk mendapatkan souvenir. 

Btw, Thank you so much sebab sudi baca. Selamat Bercuti!
SHARE 4 comments

Add your comment

  1. nice entry DP.. sesiapa yang nak lawat NZ tu, bolehlah take note tempat nak beli souvenir murah di NZ ...

    ReplyDelete
  2. Bab souvenir murah memang kewajipan walau ke negara mana pun. Hehehee

    ReplyDelete
  3. seronoknya bergi new zealand. tempat pun menarik

    ReplyDelete
  4. will keep this in mind if sampai ke NZ hehe.. wajibla borong souvenirs kan kena beli eheh..

    ReplyDelete

© Dorsett Pink · EDITED BY MOMMY'S DIARY OF LIFE