Beaba Babycook - My Review

in , by dorsett pink, October 28, 2018
My Review of Beaba Babycook Baby Food Maker | Ini bukan review berbayar. Ini adalah review ikhlas dari hati yang suci murni.. Cewwwaahh. Gitewwww.. 

Aku yakin ramai ibu-ibu dan bapa-bapa diluar sana yang tengah duk usha-usha Baby's Food Processor untuk buat makanan untuk si manja. Ada banyak produk kat luar sana nun. So, aku rasa apa salahnya aku berkongsi pengalaman aku sendiri menggunakan Beaba Babycook ni selama 4 tahun sudah.
http://www.dorsettpink.com/2018/10/beaba-babycook-my-review.html
Masa beli dulu ada warna ni jer, sekarang dah ada macam-macam warna.


Aku mula beli Beaba Babycook ni masa umur Kakak FL 6 bulan masa dia baru start weaning. Harga beli masa tu RM 700. Agak mahal la, tapi serious aku katakan, ia sangat berbaloi dan sangat worth every single penny yang kita dah spend untuk beli food processor ni. Especially untuk ibu-ibu yang berkerjaya yang super-duper busy, benda ni sangat-sangat membantu untuk sediakan makanan baby dengan cepat dan senang. 

Even dah 4 tahun menggunakan food processor ni, tapi sampai sekarang ia masih berfungsi dengan baik. Memang 1 pelaburan yang sangat tak rugi. Especially kalau ada ramai anak. Bayangkan dari anak No.1 sampai anak No.7 (contoh-contoh) pakai food processor ni, memang sangat tak rugi. 

Sebab apa aku kata senang? 
Sebabnya, babycook ni boleh buat semua benda yang berkaitan dengan makanan baby. Dari masak nasi baby, steam, defrost, reheat, blend , semua boleh buat. Hanya guna 1 alat ni jer, semua siap.  Sebab tu la senang. Lagipun memang senang nak guna benda alah ni. Sambil dukung baby sebelah tangan, tangan sebelah lagi boleh prepare makanan. Kan mak-mak kan super multi-tasking dan super-duper busy especially kalau yang ada anak kembar.. Tak giteww? Jadinya, ada gajet kat dapur yang boleh tolong kita kan senang. Zap-zap-zap terus siap dan suap kat baby. Easy peasy! Macam kacang.


http://www.dorsettpink.com/2018/10/beaba-babycook-my-review.html
Steam




http://www.dorsettpink.com/2018/10/beaba-babycook-my-review.html
Blend. Guna air steam tadi. Kalau blend ni, dia boleh blend sampai halus lumat. 



Pastu, nak basuh pun senang sangat. Dan tak bahaya.


Beaba Babycook ni ada beg. (Beg beli asing). Bila tak guna, aku simpan dalam beg tu untuk elak habuk. Ataupun kalau nak travel pergi mana-mana, contoh macam balik kampung, angkut je processor ni letak dalam beg dia. Senang.

Memang sangat-sangat berbaloi beli ni. Serious tak tipu. 1 pelaburan jangka panjang yang sangat menguntungkan untuk ibu-ibu yang super-duper busy.

So, sekarang ni bila buat makanan untuk Leeya, aku guna processor ni jer kecuali masak nasi/bubur, aku lebih selesa guna slow cooker. Tapi yang lain-lain, semua guna ni. Dalam sehari ada kot 4-5 kali guna. So, processor ni aku tak simpan, just letak jer kat atas countertop.
SHARE 10 comments

Add your comment

  1. alamakkk.. rasa nak beli ni plak.. biasa masak mcm biasa je manual..

    ReplyDelete
  2. tu lah ana tgk ibu2 yg super duper busy zaman skrg ni mmg prlukan alat mcm doremon ni baru mudah kerja hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Nak mudahkan kerja dan pada masa yang sama boleh sediakan makanan anak sendiri

      Delete
  3. wow, senangnya ada babycook mcm ni .. mcm2 boleh buat untuk makanan baby...

    ReplyDelete
  4. Hello :)
    I'm interested in Beaba Babycook Solo, but I still curious on blending certain ingredients. Harap boleh bantu sebelum saya beli.
    Have you tried blend brown rice? Akan very smooth or still ada biji biji inside the puree? Sebab rice quite sticky after blend

    ReplyDelete
    Replies
    1. brown rice saya tak pernah buat, tapi blending white rice memang selalu. After blend using this beaba babycook, the rice and puree memang akan jadi smooth. Kalau tak nak smooth habis pun boleh (kalau anak-anak dah umur 10-11 months) - jangan blend lama sangat, blend sekejap je. Kalau nak bagi smooth habis , blend lama sikit. Kalau nak blend rice tu, make sure, masak dulu, after masak, baru masukkan dalam babycook ni. Saya tak pernah blend rice mentah.. Harap jawapan ni membantu puan =))

      Delete

© Dorsett Pink · EDITED BY MOMMY'S DIARY OF LIFE