Filem Dolittle Best Sangat!!

in , by dorsett pink, January 27, 2020
Semalam kami sekeluargatermasuk adik-adik aku pergi tengok Filem terbaru arahan Stephen Gaghan - Dolittle.. Filem ni baru je release 23 Januri hari tu. 


Ni kira cerita budak-budak lah. Aku memang suka layan cerita-cerita macam ni =)).. 

Kakak FL dan Leeya pun suka cerita ni, sebab cerita ni ada banyak binatang. So, Dr Dolittle tu sebenarnya Doktor Veterinar. Dia seorang yang sangat bijak atau genius dan kehidupan dia dikelilingi oleh binatang sebab dia dan ister dia suka sangat dengan binatang. 

Dia selalu rawat binatang-binatang yang sakit, dan assistant atau nurse yang tolong dia rawat pesakit tu semuanya ialah binatang.Dr Dolittle boleh bercakap dengan binatang, even binatang dalam laut pun dia boleh bercakap. Dia faham bahasa binatang dan binatang pun faham apa yang dia cakap. Hebat kan. Agaknya macam tu lah Nabi Sulaiman A.S dulu-dulu. 

Teraju utama filem ni ialah Rober Downey Jr. Kisah cerita ni ialah nak selamatkan Ratu Elizabeth yang gering. Dan Dr Dolittle dan team dia (binatang), terpaksa belayar untuk cari penawar bagi menyelamatkan Ratu dan penawar yang dicarinya ialah Pokok Firdaus. 

Sepanjang pelayaraan dan pengembaraan Dr Dolittle & gang , macam-macam ujian dan dugaan yang terpaksa diaorang tempoh dan yang paling sedih dan terharu ialah bilamana dia dan team dia buat operation untuk selamatkan seekor naga kat dalam gua. 

Fuhh! Best cerita ni. Budak-budak terhibur.. Mak Bapak budak pun terhibur jugak. hehe..






SHARE 11 comments

Add your comment

  1. ala nak tengok tp xde kesempatan lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah akan Ada kesempatann lepas Ni 😊

      Delete
  2. akak kalau movie lakonan robert downey jr berlakon memang minat, dari movie ironman, bawak ke sherlock holmes, the avangers memang minat... bila nampak ada movie baru mmg teruja jugak nk tengok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh ye ke.bagusnya. Saya tak suka Ironman tu.hehe. Saya pulak tengok cerita sebab cerita tu,pasal pelakon tu no 2

      Delete
  3. syaaaa nak tengok !!! tapi xdak geng.
    kena tunggu available online le gamaknya. dala suka gila Robert downey..
    ada selena pulak tu.. haih !!

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

© Dorsett Pink · EDITED BY MOMMY'S DIARY OF LIFE