Setelah 3 Bulan, Aku Kembali Bersukan

by - Friday, June 19, 2020

Alhamdulillah, setelah berkurung di rumah hampir 3 bulan, akhirnya kerajaan benarkan untuk melakukan aktiviti sukan dan riadah di luar. 

Aku happy sangat. Happy sebab inilah yang aku nak kan sangat. 


Aku dah biasa bersukan sejak dari kecik lagi. Bekas atlit la katakan. So, bila tak dapat bersukan selama 2 bulan aku rasa macam hidup aku terkongkong. 

So, nak tak nak terpaksalah aku workout kat rumah. Walaupun workout kat rumah tu bukan favourite aku dan aku tak suka workout kat rumah, tapi sebabkan terpaksa aku buat jer, janji ada keluar peluh. 

So, Ahad lepas, pertama kali aku keluar jogging kat stadium. Dapatlah lari 2 km tanpa henti. No bad lah to kick start. Kalau dulu-dulu, masa zaman muda-muda dulu, aku boleh berlari 10 km tanpa henti. Tapi sejak dah beranak-pinak ni, kalau dapat lari 2.4 km pun dah rasa WOW sangat. Takpelah, sikit-sikit pun janji konsisten. 


Aku keluar jogging sorang-sorang waktu pagi. Since anak-anak tak dapat ikut sekali, so en.suami jagakan anak-anak kat rumah. Kitaorang tak dapat nak riadah sama-sama skrang. So, bergilir-gilir lah jaga anak. 

En.suami selalu bersukan waktu petang sorang-sorang. Hopefully, tak lama lagi dapatlah kami keluar bersukan bersama-sama. Rindu sangat nak bawak diaorang pergi main kat plyground.

You May Also Like

5 comments

  1. BERSUKAN MENYIHATKAN BADAN

    ReplyDelete
  2. Dah banyak aktiviti yang dibenarkan sejak PKPP ni.

    ReplyDelete
  3. 2km tnpa henti.. wow sgt dh tu..
    kalo sy dh semput.. haha..

    lama xpegi joging..
    rindu jgk nk berjoging ni

    ReplyDelete