Bercuti di Banglo Mewah di Bukit Jalil, Kuala Lumpur

in , , by dorsett pink, September 30, 2021

Dah lama betul duduk rumah. Aku dengan en.suami dah bosan sangat dah. Dah lama betul kitaorang tak bercuti mana-mana. Usah kata nak pergi bercuti, nak jalan-jalan dalam Selangor ni pun tak boleh. Inilah ujian hidup. 

Hari tu kerajaan announce dah boleh rentas negeri dan bercuti start 16 September 2021 hari tu. En.suami terus mencari tempat untuk kitaorang bercuti. Kebetulan pulak, aku punya status vaksinasi tu, 17 September baru dapat tittle 'FULLY VACCINATED'. 

Nak bercuti kat hotel, tapi risau takut hotel tak boleh mandi pool. Kesian kat anak-anak, terngin sangat nak terjun kolam. Dah lama betul tak swimming. 

So, the best alternative ialah cari private villa yang ada private pool. Lagi selamat - sebab social distancing terjaga dan tak mix dengan orang lain. 

Hunting untuk private villa ni seharian masa 17 September tu. Banyak tempat yang kami nak dah penuh. Pastu pulak bila call owner villa tak berangkat dan mesej tak berjawab. Maybe demand terlampau tinggi hari tu. 

So, en.suami pun book lah kat booking.com. Dah berjaya book dan bayar sepenuhnya. Tapi, bila hari yang kitaorang nak check-in tu (Hari Sabtu), owner tu cakap - 'Maaf, kami dah tak ambik tempahan dari booking.com. Nanti duit Tuan tu Tuan minta refund dari booking.com'. Whattt????????????????? Kitaorang clueless. Habis melayang RM 1500. 

Tapi takpe, dapat refund balik 2-3 hari lepas tu. Dah settled!. 

Dan hari tu jugaklah kena mencari villa lain sebab semuanya dah pack dan masing-masing pun dah excited nak pergi bercuti. 

Villa yang masih available cuma yang harga RM 2000 ke atas. Nak tak nak terpaksalah bayar jugak. Kalau tak, tak bercuti la jawabnya. 

So, inilah tempat percutian kitaorang hari tu - Banglo Mwah 3 tingkat kat Taman OUG, Bukit Jalil, Kuala Lumpur. 



Banglo ni besar sangat. Ada 8 bilik tidur, 9 bilik air, 1 kitchen, ada karaoke room (peminat karaoke suka sangat lah), ada swimming pool dan siap ada sauna lagi. 

Ini salah satu biliknya. Setiap bilik ada at least 2 katil queen. Tapi ada banayk bilik yang ada 3 katil. Besar kan? Aku tak ambik gambar semua bilik sebab rupa bilik sama jer, cuma kedudukan katil jer bebeza. 



Ini bilik mandi kat dalam master bedroom. Besar giler bilik air ni. Ada 2 sink, ada tempat sauna, ada shower, ada bathtub yang besar. Master bedroom ni kat tingkat atas sekali.


Budak-budak ni dapat mandi dalam bathtub pun seronok.

Shower room.

Ini rumah jiran sebelah. Cantik sangat rumah dia. Area ni kira kawasan elit la - area rumah banglo.

Ini tempat makan

Ini dapur. Kitaorang kalau bercuti, memang akan bawak sendiri peralatan semua. 
Actually rumah ni ada 2 dapur - wet kitchen dan dry kitchen tapi 1 dapur tu owner tutup tak bagi masuk.

Ini iklan kat AirBnB.

Kalau nak booking, ini link airbnb nya  - https://www.airbnb.com.my/rooms/42848049?adults=7&check_in=2021-10-08&check_out=2021-10-09&translate_ugc=false&federated_search_id=8b4b1e57-7cd2-4c3b-90fc-75e7854c2e30&source_impression_id=p3_1632985257_pCdCuEv1XSM%2BWaaR




Live video ada kat Facebook Page - @eyleentravel

Pool tu agak dalam dan tak ada pool for kids. Sebab tu owner letak pagar. So, kalau anak-anak nak mandi make sure ada adults supervision, dan bawaklah segala peralatan keselamatan sendiri. 

Bagi aku, aku recommend sangat rumah ni kalau nak bercuti dengan family. Kat sini pun ada tempat BBQ. Dan rumah dia pun bersih dan kemas.

Anyway, thank you for reading. Selamat bercuti guys. Jaga diri tau. 

SHARE 3 comments

Add your comment

  1. Alhamdulillah. Sementara waktu ini pun dah ok.

    ReplyDelete
  2. Menarik ideanya dan besar banglo, puas bercuti, berenang, privacy yang penting masa pandemik endemik ni. Thanks for the info.

    ReplyDelete
  3. SERONOKNYA BERCUTI SELESA TEMPAT MENGINAP

    ReplyDelete

© Dorsett Pink · EDITED BY MOMMY'S DIARY OF LIFE