Tuesday, 7 July 2015

Baby's Food :: Creamy Orzo Peas

Creamy Orzo Peas
 
Bahan-bahan :
Unsalted Butter
Garlic (dihiris)
Cooking Cream
Orzo / Small Pasta
Peas
Cinnamon Powder
Cheddar Cheese
Parmesan Cheese
 
 
Jom Masak :

1. Rebus terlebih dahulu orzo / small pasta dalam periuk sehingga lembut. Kemudian asingkan.

2. Panaskan unsalted butter dalam pan

3. Masa butter tengah mencair tu, Masukkan hirisan garlic (bawang putih)

4. Then, masukkan cooking cream.

5. Masukkan a pinch of cinnamon powder,  kacang peas & orzo yang dah masak tadi. Gaulkan sehingga sebati dengan cream tadi.

6.  Pastu, masukkan cheddar cheese yang telah digrated

7. Lastly, tutup api, then serve with grated parmesan cheese... Siap !


Selamat mencuba, thank you for reading !

12 comments:

  1. heh heh bukan baby jer yg suka maktok baby pun suka ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan. kan.. kak paridah.. kite pulak yang terliur tengok.. sedaaap

      Delete
  2. bulan puasa ni makanan baby pun nampak sedap. haha

    ReplyDelete
  3. haip haip... baby baby kena pocerrr... he he he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhaa... kan ss, baby kene puasa, sebab mak-mak baby yang terliur tengok makanan baby

      Delete
    2. habislah baby terbantut klu puasa.. hehe

      Delete
    3. Haaaa...baby kantoi xpose...heheh

      Delete
    4. hahaha SS jeles sbenarnya tu wakakaka..

      Delete
  4. hehehe FL masyuk laaa makan sedap2 ni..
    besar dengan sihat ye lalink =)

    ReplyDelete
  5. Alaaaaa ni mesti portion si FL ni. Cikit je..tak leh aunty Farrah nak kecak!

    ReplyDelete