Kami Dirawat di Klinik Homeopati Dr Hashimee

by - Monday, July 08, 2019

Sabtu hari tu, kami sekeluarga (termasuk en.suami) ke Klinik Homeopati Dr Hashimee kat Kampung Pandan, Ampang. 


Sebenarnya nak rawat Kakak FL. Sebab dia kerap sangat demam. Walaupun demam nya sekejap-sekejap jer, tapi risau jugak. Ni kali ke2 Kakak FL dirawat disini. Kali pertama 4 tahun lepas, masa dia kena cirit-birit teruk. 

Alang-alang datang, jadi ketiga-tiga kami (Mommy, Leeya & Kakak FL), jumpa Dr. Sebab kami bertiga ni turut sama sakit =)). Hari tu Dr Hashimee tak de,so yang merawatnya ialah Ustaz Ibrahim. 

Kakak FL
Dia kerap kena demam. Sepatutnya dia kena rujuk pada Pakar ENT tapi kerna kekangan masa (sebab pakar ada hari weekdays jer), jadi postpone dulu nak jumpa ENT tu. Masa Sabtu hari tu dia tak demam. So, Ustaz Ibrahim yang rawat tu kata antibody kakak Fl lemah. So, dia bagi vitamin untuk Kakak untuk tingkatkan imunisasi dia.

Leeya
Leeya ni sekarang selsema. Dah lama dia selsema. Rasanya dah sebulan lebih kot. Kat klinik biasa tak de ubat untuk kanak-kanak usia bawah 2 tahun. Semua kaedah mommy dah buat kat rumah tapi tak menjadi. Kaedah spongy ke, guna EO ker, lemon bath ker, atau apa jer la, selsema Leeya masih tak sembuh-sembuh. 

Bila check, ustaz kata lendir kat hidung dia banyak sangat, 30 %. So, dia bagi ubat untuk sebulan. Lepas habis ubat (lepas sebulan), kena datang lagi nak tengok macam mana keadaan dia. 

Mommy
Aku pulak kerap kena sakit kepala. Maybe stress dan penat buat tesis (kot la). Bila Ustaz check, dia kata masalah aku ialah masalah pada saraf kepala. So dia bagi ubat untuk sebulan. 

Ini ubat untuk Leeya dan Kakak FL

Klinik Homeopati Dr Hashimee


Lepas sebulan nanti, kita tengok macam mana kesan ubat ni. Hopefully kami semua sembuh dengan jayanya =))

You May Also Like

4 comments

  1. moga di permudahkan semuanya, janji ada usaha

    ReplyDelete
  2. baby skrg pun kerap demam..2 mggu lepas warded sbb infection paru2..lepas tu mggu lepas demam time malam..siang ok...3 hari lepas demam balik..risau plakk

    ReplyDelete
  3. Moga berkat usaha ini Allah beri kesembuhan pada kak FL,Leeya dan mommy ye.

    ReplyDelete
  4. moga makin sihat ye.. 1st time datang sini... salam ukhwah.. done follow blog awak. jemput singgah dan followback nanti ya.. terima kasih

    ReplyDelete