Selamat Hari Raya Korban

in , by dorsett pink, August 01, 2020

Hari ini ialah hari kedua Umat Islam menyambut Hari Raya Aidil-Adha. Rasanya belum terlambat untuk aku ucapkan Selmat Hari Raya Aidil dha buat semuaa pembaca dorsettpink.com

Tahun ni aku tak celebrate sangat Raya Haji tahun ni. Spend masa kat rumah jer, kemaskan rumah. Rumah aku ni aku bersihkan dan kemas slow and stready, dah tak larat nak paksa badan untuk mengemas. Dah penat sangat. Apa yang termampu aku buat, bila dah tak larat buat, aku rehat dan tidur =)).

Sebab sangat-sangat-sangat dan sangat penat. 

Ada yang tertawa dengan musibah ini, ada yang senyum melihat aku hadap musibah banjir ini. Takpe, it's OK. Nak gelak ke, nak ketawa ke, nak senyum ker, teruskan. Yang penting aku tahu Allah bagi aku dugaan ini bersebab dan ada hikmah =)). 

Untuk korang semua yang balik kampung, berhati-hati di jalan raya dan jangan lupa jaga jarak sosial walau dimana saja kita berada dan jangan lupa pakai mask sentiasa. Pastu jangan lupa kerap cuci tangan. Aku sekarang ni face mask dan hand sanitizer ada je dalam handbag. Kat dalam kereta pun, dah letak siap-siap spare face mask dan sanitizer, in case takut terlupa bawak. 
SHARE 10 comments

Add your comment

  1. Selamat Hari Raya AidilAdha...
    Sy pun x dpt balik kmpg

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Selamat hari raya Kak PI. Terima kasih sebab BW ke blog saya

      Delete
  3. Replies
    1. Salam aidiladha syaz. terima kasih sebab sudi baca

      Delete
  4. UJIAN ALLAH HADAPI DGN TABAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. inshaallah kak. saya akan terus kuat dan bersabar, semoga Allah terus berikan kekuatan ini untk saya dan keluarga

      Delete

© Dorsett Pink · EDITED BY MOMMY'S DIARY OF LIFE