PAM TAYAR BASIKAL

in , by dorsett pink, November 15, 2020

Disebabkan PKPB ni, kami pun dah jarang keluar rumh pergi ke taman. So, maksudnya Kakak FL pun tak bermainlah dengan basikal kesayangan dia tu. Jadinya, basikal tu terperam je kat rumah.

Bila dah lama terperam, angin basikal pun kelaut - dah tak ada angin tayar depan dan tayar belakang.  

Masa duduk kat rumah baru ni, bolehlah hari-hari main basikal taman dalam neighbourhood ni. Boleh dikatakan semua budak-budak kat sini ada basikal. So, kiranya tak 'IN' lah kalau ada yang tak ada basikal 😅. 

Kakak FL memang suka main basikal FROZEN ni. Boleh baca kat entri ni (entri pertama pasal basikal ungu) - 'SELAMAT DATANG BASIKAL FROZEN' . 

So, hari tu terpaksalah bawak basikal ni ke stesen minyak untuk pam angin. Mulanya ingat nak beli pam basikal, tapi tanya kawan dia ada beli tak pam angin untuk basikal anak-anak dia, dia cakap tak, bawak jer basikal tu ke kedai basikal isi angin. So, tak jadi aku membeli pam basikal. Kita bawak je pergi stesen minyak. 








En.suami yang pam kan, mommy ambik gambar jer 😅.

So, sekarang Kakak FL dapatlah main semula basikal dia ni dengan gembira. Hari-hari dia wajib kayuh basikal ni sekarang.
 

SHARE 3 comments

Add your comment

  1. sure suka purple ni. semua purple.

    ReplyDelete
  2. best la ni dpt berbasikal.
    baru happy. da le pkpb, x dpt nak jalan2 jauh.
    berbasikal dedekat pun jadik lah.

    ReplyDelete

© Dorsett Pink · EDITED BY MOMMY'S DIARY OF LIFE