Cara Panaskan EBM Ketika Keluar Jalan-Jalan

in , by dorsett pink, October 20, 2018
Ini Cara Aku Panaskan EBM Ketika Keluar Jalan-Jalan | Biasanya kalau akukeluar jalan-jalan, aku akan direct feeding Leeya. Tapi kalau tempat yang dikunjungi tu agak sesak atau aku nak 'me-time' (Leeya stay dengan daddy dia), so kenalah guna EBM untuk susukan Leeya. Dan ini cara aku untuk panaskan susu perahan pabila berada diluar.

Bawak siap-siap air panas dan bekas untuk panaskan susu. Biasanya bekas tu aku guna bekas simpanan EBM Avent jer. Sebab ia ada penutup yang kedap udara , so senang nak bawak kemana-mana. Botol susupun kena bawak jugak.

http://www.dorsettpink.com/2018/10/cara-panaskan-ebm-ketika-keluar-jalan.html

Pastu, campurkan plain water kat dalam bekas susu Avent tu untuk dapatkan air suam-suam kuku. Nak panaskan EBM suhu tak boleh panas sangat. Kalau boleh kepanasan air tu adalah dalam sekitar 40 darjah celcius jer, panas sikit jer dari air paip.


Bila dah ready bagi je kat Leeya. Tapi kena pastikan yang susu ni perlu dihabiskan dalam tempoh sejam jer lepas dipanaskan. Kalau tak habis jawabnya terpaksalah kena buang. huhu..  

So far, boleh la mommy dapat 'me-time' dengan tenang dan aman tanpa gangguan. hihi. Biasanya me-time aku ialah pergi shopping la (kat Daiso je) ataupun hanya buat monitoring kedai apa yang baru bukak kat mall tu. hahahaha..
SHARE 0 comments

Add your comment

© Dorsett Pink · EDITED BY MOMMY'S DIARY OF LIFE