TIPS Supaya Hati Anak-Anak Menjadi Lembut

by - Thursday, November 14, 2019

TIPS Supaya Hati Anak-Anak Menjadi Lembut

Anak - Anak keras kepala?
Anak-anak tak nak dengar cakap?
Anak-anak suka melawan?
Anak-anak degil?

Mungkin kerana kurang doa dari para ibu-ibu untuk anak-anak syurga kita. Apa kata, mulai dari hari ni, JOM kita sama-sama berdoa supaya Allah swt lembutkan hati anak-anak kita, untuk menjadi anak-anak yang soleh dan solehah, anak-anak yang mendengar kata, anak-anak yang tidak melawan, anak-anak yang lembut hatinya dan anak-anak yang mudah terpaut pada Suruhan Allah swt.

Jom amalkan doa ini. TIPS ni dikongsi oleh Ummi Siti Nadzrah Sheh Omar, seorang Ibu yang telah berjaya membesarkan 5 orang anak lelaki menjadi Huffaz 30 juzuk al-Quran dan dalam masa yang sama bergelar Professional dalam bidang masing-masing. Ummi Siti Nadzrah kongsikan TIPS ni dalam buku beliau - 'Membina Keluarga ProFazz'.



TIPS ni ada di share di Facebook Page luvKiddo - luvkido. 

Semoga bermanfaat dan semoga hati anak-anak kita menjadi lembut dan terang.

You May Also Like

6 comments

  1. good sharing!
    akn dipratikkan.. =)

    ReplyDelete
  2. Itulah cabaran menjadi mak mak nih. Tapi Allah dah bekalkan kita doa doa supaya dapat lembutkan hati anakanak. antara nak amalkan atau tidak je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul . sangat mencabar nak besarkan anak-anak di zaman skrang ni kan

      Delete
  3. I really like your writing style, great information, thankyou for posting. Search your twitter DMs, mentions, likes and favorites, and timelines Twitter search.

    ReplyDelete