Ubat Demamku

by - Tuesday, January 29, 2019

Post sebelum ni kan aku bagitau yang aku demam. Boleh baca KAT SINI. Alhamdulillah hari ni dah makin OK.

Bila demam atau tak sihat, aku jenis yang tak suka makan ubat. Kalau makan supplement tu Ok lagi. Tapi kalau makan ubat, errrmm.. Memang sangat-sangat tak suka, even hanya sebiji panadol. Tetap tak suka. tak tahu kenapa tak suka. Memang sejak dari kecik lagi aku ni jenis spesis susah nak makan ubat. 

Jadi, bila demam ni, aku akan makan Vitamin C banyak-banyak. 

 

Ini Vitamin C pilihan aku. Jenama Redoxon. Inilah ubat demam aku. Bukan setakat demam, apa-apa penyakit pun, inilah ubat aku. Ubat ni emmang wajib ada stok dalam rumah ni. 

Aku tak makan Vitamin C ni hari-hari, aku makan bila waktu badan tak sihat, atau ada rasa-rasa nak demam. Senang nak makan ni, larutkan jer dalam air, dan minum air tu, sedap sangat.

Kalau hari biasa (kalau waktu sihat), aku makan sebiji sehari jer. Tapi kalau waktu demam atau tak sihat, aku akan ambik sampai 3-4 biji sehari. Alhamdulillah, ubat ni serasi dengan aku. Dah lama , dah 2 tahun kot aku makan Vitamin C jenama ni. 

Kalau pergi travel mana-mana, dalam Malaysia atau keluar negara, aku wajib bawak ubat ni. Boleh baca cerita aku tu kat entri ni - 'PELINDUNG DIRI KETIKA TRAVEL'.

You May Also Like

7 comments

  1. Akak pun amik Redoxon ni tapi selang 2 -3 hari la..bersilih ganti dengan multivitamin..Redoxon yang akak punya perasa blueberry kot..cuma ada gas skit la..sebab tu amik selang2 hari, akak x tahan gas dalam perut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah dia ada gas sikit. Saya pulak cuma makan bila hari tak sihat jer. Hari sihat tak makan vit c ni. hehe

      Delete
  2. Salam kenal. Singgah follow back sini :)

    ReplyDelete
  3. Miera pun suka redoxon ni.. mudah sangat nak makan vit c kalau jenis org mcam miera ni yang benci ubat/supplement. huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama lah kita mieraa, jenis tak suka makan ubat. hehe

      Delete
  4. tq for sharing.
    cadangan yg baik ni.

    ReplyDelete