Resipi Sandwich Telur Yang Berkhasiat

in , by dorsett pink, October 23, 2018
Hari ni aku nak share salah satu menu sarapan pagi yang selalu aku makan - sandwich telur. telur adalah antara sumber protein yang sangat berkhasiat dan sangat senang nak masak. 

Aku ni kalau breakfast, memang prefer american breakfast. Sebab cepat dan senang nak sediakan.  Lagipun pagi-pagi aku tak makan heavy sangat, cukup sekadar untuk dapatkan tenaga untuk memulakan hari yang penuh produktif. Giteeewww.. 

Antara menu sarapan pagi yang paling senang nak buat ialah sandwich. Ada macam-macam jenis sandwich. So, ini adalah salah satu jenis sandwich yang aku selalu buat untuk breakfast atau brunch (breakfast + lunch).

 Telur goreng omelet style + tomato +salad. Telur tu sprinkle dengan black pepper.  Omelet tu digoreng dengan sedikit olive oil. Biasanya kak rumah, memang aku masak guna olive oil. Lagi berkhasiat dari guna minyak masak kelapa sawit.



Pastu makan dengan wholemeal bread. Kadang-kadang aku makan juga dengan roti putih biasa kalau hari 'cheat day'. Tapi biasanya guna wholemeal bread ni lah. Eat Clean.

Sangat sedap. yummm.. yummm..  

Actually sandwich telur ada macam-macam jenis dan macam-macam menu. so it depends on our creativity how to make it yummy and inviting. hehe. Kalau makan yang sama je hari-hari pun bosan jugak kan. So kenalah pelbagaikan.

By the way, terima kasih kerna membaca. *smile*..

SHARE 2 comments

Add your comment

© Dorsett Pink · EDITED BY MOMMY'S DIARY OF LIFE