Free Palestine! Israel Cuak!

in , , , by dorsett pink, October 25, 2023

Free Palestine! #israelcuak

Nampaknya pertempuran antara Israel dan Palestin nampaknya semakin dashyat dan tak nampak lagi tanda-tanda untuk berhenti. Bagus Team Al-Qasam, teruskan perjuangan kalian sehingga dapat balik Tanah Suci Palestin. Allah sentiasa bantu kalian & doa kami sentiasa untuk Rakyat Palestin, semoga dalam masa terdekat ini Israel akan kalah dan seluruh Bumi Suci Palestin akan dapat semula pada mereka yang berhak. 

palestine

Palestin- Tanah Suci Nabi & Rasul-Rasul kita, Tanah Suci untuk Umat Islam di seluruh dunia. Disitulah kiblat pertama Umat Islam sebelum Mekah. Dan di situlah terjadinya peristiwa bersejarah Israk Mikraj, Rasululkah saw naik ke langit - Masjid Al-Aqsa. 

palestine

Hari ini 25 November 2023 waktu Malaysia, aku baca berita pagi tadi, yang sekarang Israel dah kepung Masjid Al-Aqsa keseluruhannya, tak nak bagi Umat Islam masuk ke dalam tu untuk solat. 


Hahahahhahaa #israelcuak , #israeltakut . Diaorang dah takut tengok sokongan Umat Islam dunia pada Palestine. Dan diaorang tahu yang Umat Islam sangat-sangat sensitif dengan Masjid Al-Aqsa, sebab tu diaorang menggunakan "Masjid Al-Aqsa" sebagai senjata pertahanan diaorang untuk melemahkan semangat Umat Islam. 

MAsjid al-aqsa palestine

Inilah Masjid Al-Aqsa


Walhal sebaliknya akan berlaku. Bila diaorang buat macam tu, Umat Islam akan lagi bersemangat untuk lawan diaorang, malah sanggup lawan habis-habisan demi untuk pertahankan Masjid Al-Aqsa. 


Semalam di Kuala Lumpur, di Stadium Tertutup Bukit Jalil, berlangsung acara besar-besaran untuk menunjukan soladiriti Malaysia kepada Palestine, iatu Himpunan Malaysia Bersama Palestin. Yang menyaksikan hampir 16, 000 orang yang datang membanjiri Stadium Bukit Jalil, bersama-sama dengan Perdana Menteri Malaysia, DS Anwar Ibrahim dan para pimpinan Kerajaan Malaysia. Fuhh! Bagus Rakyat Malaysia. 

palestine

Himpunan Malaysia Bersama Palestin semalam


Jom kita teruskan tunjuk sokongan kita buat Palestine, agar semangat Pejuang Mujahidin Hamas sentiasa berbara untuk terus menerus menentang kekejaman Tentera Zionis. 


Kalau korang nak menyumbang duit untuk bantuan pada Negara Palestin, korang boleh sumbang melalui NGO MyCare Malaysia. NGO ni setiap tahun ada audit tau. Klik jer kat link ni : MYCare Donation Palestine


Bagi yang tak dapat membantu dari segi duit, cukuplah kira korang sudi share kat sosial media korang tentang PALESTINE, dengan hashtag #israelcuak , agar kita sama-sama bangkit menyemarakkan lagi semangat perjuangan Mujahidin Hamas untuk terus kuat menentang Rejim Zionis & memberi sokongan pada Rakyat Palestin sendiri untuk terus sabar dan kuat. 


Kalau kita kat Bumi Palestin sekarang, mungkin kita tak setabah diaorang untuk meneruskan hidup setiap hari.  

palestine

Untuk berita tentang Palestine dan serangan Israel setiap hari, korang boleh tengok kat sini, kat Portal Berita Al-Jazeera : https://www.aljazeera.com/tag/gaza/

SHARE 2 comments

Add your comment

  1. Betul itu tabah rakyat Palestin. Banyak pahala mereka sabar dan yang terkorban.

    ReplyDelete

© Dorsett Pink · EDITED BY MOMMY'S DIARY OF LIFE