Online Game - Culinary Schools Kids Games.

Hye guys. 

Aku ni kan jenis yang suka jugak main game. Sejak kat Univerisiti lagi. Kalau bukak je laptop nak buat assingment atau buat tesis atau nak study, aku akan main game dulu sekejap. Kiranya main game tu macam 'warming up session' la untuk aku. Lepas tu, aku akan boleh start study non stop, sampai aku tak makan tak minum aku boleh bertahan. Fuhh! Kira hebat jugak lah penangan game ni. 

Kalau yang dah lama follow aku mesti tahu aku suka main game. 

But sejak zaman dah makin maju ni, dah tak payah nak download game letak kat dalam laptop, buat berat laptop jer. Semuanya ada jer kat ONLINE. Kita cari jer ONLINE GAME, mesti berlambak jumpa. 

Dan recently, aku ada terjumpa game online yang best, yang syok jugak la nak main, iaitu Culinary School Game - Game Tentang Chef. So, kalau sesiapa yang minat masak-masak, atau anak-anak suka main masak-masak, bolehlah bagi diaorang main game ni. 

Kalau nak main game ni, boleh pergi ke Website ni : https://www.culinaryschools.org/

online games
Interface website ni pun dah menarik. Diaorang dah cerita pengenalan tentang Career sebagai Chef.

Ini antara games yang ada kat dalam website ni ↓: 

online games

online games


Kalau nak lagi best dengan banyak lagi pilihan games, korang boleh pergi ke Website ni - https://www.culinaryschools.org/kids-games/

online games

online games
Tengok ni, ada macam-macam games untuk kids yang ada kat website ni. 


Korang pun boleh baca experience blogger lain yang suka main game ni, antaranya ialah yang ni : 'Main Game Online Percuma di Culinary Schools'


GAME YANG BEST DI CULINARY SCHOOLS GAME

Antara online games yang aku suka main kat Website Culinary Schools Game ni ialah:


1. FRUIT WORDS GAMES

Aku suka main game FRUIT WORDS ni sebab dia macam main SAHIBA. Kiranya, kena berfikir sikit lah bila nak main game ni. Pendek kata kena guna otak jugak, sebab nak kena eja satu-satu words tu. Kalau Level 1, senanglah kuiz nya. Tapi bila dah naik level atas-atas, mencabar jugak otak aku nak memikirkan jawapannya. 

online games
Inilah Game Fruit Words tu. Kita kena letak satu-satu abjad tu sampai membentuk 1 perkataan yang betul.


2. GAME 'CAN I EAT IT?'

online game


Game 'Can I Eat It?' ni sesuai sangat untuk bagi kat anak-anak kecil main, dalam umur 4-8 tahun sesuai la main game ni. 

Game ni nak ajar anak-anak apa yang boleh di makan dah tak boleh di makan. Just for fun. Bila anak-anak dapat menajwab semua soalan dengan betul, mesti diaorang excited. Selain diaorang dah main game ni untuk fun-fun, diaorang pun boleh belajar something. Kiranya ni educational game la untuk mendidik anak-anak kita tentang apa yang sebenarnya kita boleh makan dan tidak boleh di makan. 


3.RECYCLING GAMES

ONLINE GAMES

Ada 3 jenis game yang ada di bawah kategori "Recycling Games' , iaitu : 

1. River Recycle - kena cari sisa buangan yang ada kat dalam sungai.

2. Twin The Bin - Kena kumpulkan dan 'categorize' kan sisa buangan antara sisa buangan organik dan bukan organik. 

3. Electric Car Test Drive - Game yang mengajar anak-anak untuk mengurangkan penggunaan Gas Karbon Dioksida (CO2). So, game ni ialah bawa kereta, dan pergi kutip gas karbon dioksida (yang ada tertulis CO2). 


Ini Game 'Twin The Bin'.

online games


Aku suka sangat game ni, sebab dia fun giler - ke sana - kemari untuk kumpulkan barang-barang yang boleh direcyle. Dalam game tu, dia bagi arahan,contohnya, untuk Round ni - 'kena collect organic waste', so kita kena kumpulkan semua sisa buangan yang organik sahaja (sisa makanan sahaja). 

Kalau Round tu dia bagi arahan kena kumpulkan 'Non-Organic Waste', so kita kena kesana - kesini untuk kumpulkan sisa-sisa buangan yang bukan organik , contohnya macam kertas, botol plastik, tin minuman dan sebagainya. 

Sisa buangan organik tu sebenarnya boleh di recycle semula untuk dijadikan baja. 

online games

Dan sisa buangan yang non-organic tu akan dikitar semula untuk dijadikan barang lain, contohnya, kalau kertas, boleh dikitar semula untuk dijadikan sebagai kotak letak barang, ataupun kaca boleh dikitar semula untuk dijadikan  pasu atau barang perhiasan. 

So, melalui game ni, anak-anak kita dapat belajar tentang 'Kitar Semuala' atau 'Recycling'. Dan nanti mereka tak terus buang semua sisa buangan ke dalam satu jenis tong sampah sahaja. Dengan ini, kita secara tak langsung dapat mendidik anak-anak kita untuk menjaga bumi dengan lebih harmoni dan sejahtera. 

***************************

So guys, aku recommend untuk korang pun cuba main game Culinary School Online Games ni. Boleh buat release tension jap selepas seharian penat dengan buat kerja-kerja hakiki. 

Untuk lain-lain jenis online games, korang boleh baca experience aku kat sini : 


SHARE 1 comment

Add your comment

© Dorsett Pink · EDITED BY MOMMY'S DIARY OF LIFE