Pentingnya 'Vacuum Bag' Masa Travel

in , by dorsett pink, November 30, 2021
Kalau travel pergi oversea, untuk aku macam dah 'wajib' bawak 'VACUUM BAG'.
Sebabnya bila travel oversea ni kita intend untuk 'shopping'.

Ye lah, first time kan lawat negara tu, mestilah nak beli banyak barang kenangan untuk dibawa pulang. Kalau tak shopping benda-benda peribadi pun mesti jugak shopping buah tangan kan.

Dah la masa nak travel tu luggage macam tak muat, banyak benda yang dibawa. Masa nak balik, barang-barang tu bertambah sekali ganda atau 2 kali lebih banyak. hahahha. Itu lumrah!.


 


So, sebab tu pentingnya bawak 'vacuum bag' ni. Sebab vacuum bag ni boleh compress barang-barang kita dan tak perlu risau lagi untuk membeli luggage extra kat sana nanti. Kalau duit yang ada pun tinggal paras nyawa ikan, tak kan nak beli jugak 'extra luggage' kan?

So better bawak vacuum bag ni, bolehlah 'bagi sikit oksigen' untuk kita kat sana nanti. hahahhahha.

Dulu-dulu masa Shopee Lazada tak ada lagi, aku beli 'vacuum bag' tu kat AEON, kat DAISO jer, pastu tak ada lagi jenis yang ada sekali 'hand pump'.

So masa travel tu, aku gigihkan diri pergi pinjam kat housekeeping vacuume cleaner. Dan lagi parah bila ada hotel/motel/ air bnb yang tak sediakan vacuum cleaner'. So, end up, beg tu tak di'compress pun dan tika itu aku gunakanlah segala kreativiti yang aku ada untuk sumbat semua barang-barang aku tu dalam beg. hahahhaha. Epik kan cerita tu?

So, sekarang ni bila dah ada kemudahan Lazada gunakan sebaik mungkin sebab semua barang yang korang nak ada kat dalam tu. Even barang yang tak ada kat Malaysia pun ada dalam tu. Nanti tunggu kat rumah jer, barang sampai. Dah tak perlu nak drive kereta kesana kemari untuk beli barang.

Ini beg aku masa kat New Zealand dulu. Banyak bawak sweater, bolehlah muat dalam luggage jer.


Untuk yang travel masa waktu 'WINTER' lagilah perlu sangat-sangat 'vacuum bag' ni sebab bawak winter coat tu banyak makan space kat dalam luggage.

Bila guna vacuum bag ni, bila semua barang-barang kita dah compress, senanglah masukkan dalam luggage dan InshaAllah akan muat.

'Vacuum bag' tu boleh beli kat LAZADA. Ini linknya - https://invol.co/cl7oe5c

 

SHARE 3 comments

Add your comment

  1. wahhh baguss idea nii . tak terfikir pon selama ni bila travel haha . TQ

    ReplyDelete
  2. betul!! antara mende wajib klu gi travel kan hahaa

    ReplyDelete
  3. PH baca satu sharing hari tu, vacuum bag ni digunakan utk simpan pakaian yg dah tak digunakan spt baju baby dsbnya utk jimatkan ruang dan selamat dari habuk. Kegunaan lainlah selain utk dibawa travel :)

    ReplyDelete

© Dorsett Pink · EDITED BY MOMMY'S DIARY OF LIFE