TIPS IBU BAPA : Doa untuk elakkan anak-anak  berzina.
doa elak anak berzina
Dengan ujian akhir zaman yang sangat-sangat menakutkan, kita sebagai ibu bapa memang sangat-sangat risau akan ujian dan dugaan yang ditempuh oleh anak-anak kita. 

Ada amcam-macam ragam dan peel manusia di luar sana. Ada macam-macam hasutan dan bisikan oleh mulut-mulut jahat yang sentiasa menanti ruang dan peluang untuk merosakkan anak-anak kita. Baik dari manusia sendiri, atau dari syaitan durjana yang sememangnya menunggu masa untuk menghancurkan anak-anak Adam. 

Selagi kita boleh kawal dan menjaga anak kita, InshaAllah anak kita akan selamat. Namun, kita kena ingat, kita tak ada dengan anak-anak selama 24 jam sehari. Separuh dari masa anak-anak dah dihabiskan bersama rakan-rakan sebaya mereka di sekolah. Apatah lagi untuk anak-anak yang bersekolah di sekolah berasrama, peluang untuk berjumpa dengan ibu bapa hanya di waktu hujung minggu sahaja. 

Jadi, hanya Allah swt sahaja tempat kita bergantung harap. 

TIPS IBU BAPA : Doa untuk elakkan anak-anak  berzina.

Kita serahkan anak kita pada Allah untuk Allah jaga, dan berdoa serta bertawakallah. InshaAllah anak kita akan selamat di bawah jagaan Penciptanya, Allah Ya Rabb. 

Jadi, jomlah kita amalkan doa di atas ni selalu, setiap hari, agar anak-anak kita sentiasa selamat dari sebarang hasutan dan bisikan Iblis dan Syaitan. 

Selain tu juga, ibu-ibu dan bapa-bapa sekalian, boleh juga amalkan TIPS ini : 





SHARE 1 comment

Add your comment

  1. semoga anak anak kita membesar di dalam keredhaan Allah swt.. aamiin

    ReplyDelete

© Dorsett Pink · EDITED BY MOMMY'S DIARY OF LIFE